Reklamační řád
1. Úvodní ustanovení
Tento reklamační řád upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného prostřednictvím internetového obchodu autaprofajnsmekry.cz provozovaného Ing. Jan Grepl, Ph.D. IČO: 23268492, Fyzická osoba zapsaná v živnostenském rejstříku se sídlem Klínová 620/1, 709 00 Ostrava (dále prodávající).
Kupující uzavřením kupní smlouvy s prodávajícím souhlasí s tímto reklamačním řádem.
2. Záruční doba
Na zboží se poskytuje zákonná záruka 24 měsíců od převzetí zboží, není-li u konkrétního výrobku uvedeno jinak nebo nejedná-li se o zboží použité.
U podnikatelů může být záruční doba individuálně upravena dle dohody.
3. Práva z vadného plnění
Pokud má zakoupené zboží vadu, má kupující právo:
na bezplatné odstranění vady,
na dodání nové věci bez vady,
na přiměřenou slevu z kupní ceny,
na odstoupení od smlouvy, pokud je vada podstatným porušením smlouvy.
Volbu práva uplatňuje kupující při oznámení vady, a to prostřednictvím e-mailu na eshop@autaprofajnsmekry.cz, nebo poštou na adresu sídla provozovatele.
4. Uplatnění reklamace
Reklamaci lze uplatnit:
e-mailem: eshop@autaprofajnsmekry.cz
poštou: Klínová 620/1, 709 00 Ostrava
telefonicky: +420 704 472 604 (doporučeno pouze jako doplňkové oznámení)
- Na výdejní místo zásilkovny - po předchozí domluvě
Kupující je povinen spolu s reklamací zaslat vadné zboží a doložit nákup (např. fakturou) a popsat vadu.
5. Vyřízení reklamace
Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.
O výsledku reklamace bude zákazník informován e-mailem nebo písemně.
6. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
Spotřebitel má právo na mimosoudní řešení sporu, který vznikl z kupní smlouvy nebo smlouvy o poskytování služeb. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je:
Česká obchodní inspekce (ČOI)
se sídlem: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
web: www.coi.cz
Návrh na mimosoudní řešení sporu může spotřebitel podat u České obchodní inspekce do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
Spotřebitel může k řešení spotřebitelského sporu využít rovněž platformu pro řešení sporů online (tzv. ODR platformu), která je zřízena Evropskou komisí a je dostupná na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr
Mimosoudní řešení sporu je pro obě strany dobrovolné, a jeho využití není podmínkou pro uplatnění práva na soudní ochranu.